Θέσεις της Κεντρικής Ένωσης για το Γ.Ε.ΜΗ. και τις Επιμελητηριακές συνδρομές

Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο  έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του μήνυμα, με το οποίο ομιλεί για αυθαφεσίες εκ μέρους των Επιμελητηρίων, που απαιτούν την εyyραφ1Ί κάθε επιχειρηματικής μονάδας, που ασκεί εμπορική δραστηριότητα στο Επιμελητt1ριο αυτό,  και συνιστά όπως οι ξενοδοχειακF.ς εταιρείες αντιδρούν σε κάθε
«πίεση» για εγγραφή τους στα Επιμελητήρια, επικαλούμενες μια εγκύκλιο  του Εποπτικού Συμβουλίου του Γ.Ε.ΜΗ. κ:αι μια άλλη εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου. Είναι γνωστό σε όλους πρόβλημα σχετικά με την εξυπηρέτηση  ή μη των προσερχόμενων  για το Γ.Ε.ΜΗ. μελών των Επιμελητηρίων, χωρίς τα μέλη αυτά να έχουν  ειcπληρώσει τις οικονομικές  τους  υποχρεώσεις  προς τα Επιμελητήρια,  όπου
είναι γραμμένοι ιiόπου πρέπει να εγγραφούν, αφού ασκούν εμπορική δραστηριότητα,
κατά την νομοθεσία.
Το θέμα αυτό κακώς έχει δημιουργηθεί, το δε Ξενοδοχειακό  Επιμελητήριο ενσυνείδητα ακολουθεί την ουχί σύννομη αυτή συμπεριφορά (με σαφείς εχθρικές προθέσεις προς τα Επιμελητήρια), έχει δε ήδη λυθεί με απόφαση της Διοικητικής Επιτροπής της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων κατά τον ακόλουθο  τρόπο και με την βάσιμη νομική σκέψη, ως ακολούθως:
1.  Ο  νομοθέτης,  ήδη  από  το  1992, είχ.ε αναθέσει  την τήρηση  του  Γ.Ε.ΜΗ.  στα Επιμελητήρια, όπως προκύπτει από την ρητή διάταξη του άρθρου 2, παρ. 2, εδάφ. γ', του Νόμου 2081/1992.
2.   Ο  ίδιος  ο  νομοθέτης,  με  τον  Νόμο  3419/2005  (άρθρο  2)  περί  ίδρυσης  του Γ.Ε.l\ι1Η. στην Κεντρική  Ένωση Επιμελητηρίων  και σε κάθε Επιμελητήριο,  δεν έκαμε τίποτε άλλο από του να υλοποιήσει τnν από το 1992 ανάθεση του Γενικού Εμπορικού  Μητρώου στα Εmμελητήρια,  ως τμήμα των παρεχόμενων  από  αυτά. υπηρεσιών προς τα μέλη τους.
3. Η Κ.Υ.Α. 1259/2011 (άρθρα 2 και 9) αναφέρει ότι οι υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. λειτουργούν στα πλαίσια της Κεντριιcής  Ένωσης .Q2ς_Q_Ιn'ανική μονάδα των υπηρεσιών  της  και σε κάθε  Επιμελητήριο αυτές  εντάσσονται στις υφιστάμενες δομέc του κάθε Επιμελητηρίου.
4.  Η διασύνδεση της επιμελητηριακής συνδρομής προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες Γ.E.ί'νlli. καταφαίνεται και από την ρύθμιση του νομοθέτη στον Νόμο 3419/2005 (άρθρο  7, παρ. 5), όπου,  σε περίπτωση μη  συμμόρφωσης  του  ενδιαφερόμενου προς τις απαιτήσεις εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ., αυτός χάνει τόσο τα σχετικά τέλη καταχώρισης όσο και την επιι..ιελnτηριαιcή.
5.   Ο  νομοθέτης,  1Ίδη  από  το  1992  (Νόμος  2081/1992  άρθρο  4,  παρ.   1),  είχε περιλάβει  την αρμοδιότητα των υπηρεσιών του κάθε Επψ.ελητηριου, ως προς το Γ.Ε.ΜΗ.,  στις επιμελητηριακές δράσεις και είχε καθορίσει ότι μεταξύ των πόρων του είναι και τα δικαιώματα  Ε"αpαφής και μεταβολών των μελών στο Εμπορικό Μητρώο.
Δ!vση: Ακαδημίας  6, 10671Αθήνα,  Τηλ: (210) 3387105 (-06), Fax:36.22.320, c-maίl:keeubccί@uhc.gr, lιttp://www.ul1c.gr
 
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
6.   Ο   Νόμος   2081/1992 (άρθρο   4,  παρ.  4),  προκειμένου   να  διασφαλίσει   την βιωσιμότητα  του επφελητηριακού θεσμού, φορέας του οποίου είναι όλα τα κατά τόπους  Επιμελητήρια,  τα οποία, όπως γνωρίζουμε,  δεν επιχορηγούνται  από τον Κρατικό  Προϋπολογισμό, πρόβλεψε  ότι οι υπηρεσίες  των Επιμελητηρίων δεν θα εξυπηρετούν τα μέλη  τους ή και τρίτους. αν δεν  είναι  περαιωμένες  οι νόμιμες οικονομικές υποχρεώσεις του μέλους του Επιμελητηρίου, στο οποίο αναφέρεται η παροχ1Ί της επιμελητηριακής υπηρεσίας.
Από τα παραπάνω συνάγεται αβίαστα ότι οι υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. αποτελούν οργανικές,  εντεταγμένες  από τον νομοθέτη στις υπηρεσίες  του κάθε Εmμελητηρίου, δράσεις,  η  εξυπηρέτηση  των  οποiων  προς  κάθε  ενδιαφερόμενο  μέλος  του Επιμελητηρίου, προϋποθέτει απαραιτήτως την προηγούμενη από αυτό (το μέλος) ταμειακή εmμελητηριακή του ενημερότητα (εγγραφή και καταβολή της συνδρομής).
Συνεπώς, κάθε ενδιαφερόμενος για την εξυπηρέτησή του στο Γ.Ε.ΜΗ., πρέπει να  έχει  εγγραφεί   στο  Επιμελητήριο   και  να  είναι   ταμειακά  ενή!!§QQς..  άλλως  η υπηρεσία του Επιμελητηρίου  είναι υποχρεωμένη, αφού παραλάβει την αίτηm1 του, να αρνηθεί την παροχή υπηρεσιών προς αυτόν εξηγώντας εγγράφως  τους λόγους της μη ικανοποίησης  του αιτήματός του.