ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΤΟ ΑΞΟΝΑ 60 ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΣΤΡΥΜΟΝΙΚΟ) και ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.

ΣΕΡΡΕΣ 21.10.2016
ΑΡ. ΠΡΩΤ. 5078
ΠΡΟΣ: – Τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,
              κο Χρήστο Σπίρτζη
ΚΟΙΝ: – ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
– Υφυπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας– Θράκης), Κα Μαρία Κόλλια Τσαρουχά
– Βουλευτές Π.Ε. Σερρών

ΘΕΜΑ: Διόδια στον κάθετο άξονα 60 της Εγνατίας Οδού και στην Αμφίπολη
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Όπως πληροφορούμαστε ξεκινά η λειτουργία των Διοδίων στη θέση Στρυμονικού επί του κάθετου άξονα 60 της Εγνατίας Οδού και της Αμφίπολης, σε εφαρμογή Υπουργικής Απόφασης του 2014 που προβλέπει τη λειτουργία τριών σταθμών διοδίων εντός του Ν. Σερρών, στον Προμαχώνα, στο Στρυμονικό και στην Αμφίπολη.
Επιτρέψτε μας να σας μεταφέρουμε τον έντονο προβληματισμό μας ως προς τα Διόδια εντός του Ν. Σερρών και ιδίως στην περιοχή του Στρυμονικού, σε απόσταση μερικών χιλιομέτρων από την πόλη των Σερρών και σε κάθε περίπτωση σε θέση αποκλειστική και “μονοδρομική” για όλους τους πολίτες των Σερρών που ταξιδεύουν καθημερινά στο μεγάλο αστικό κέντρο της Θεσσαλονίκης για λόγους επαγγελματικούς, υγείας, εκπαιδευτικούς και τόσους άλλους.
Τα Διόδια επιβαρύνουν δυσβάσταχτα τα κόστη:
– Των επαγγελματιών που μεταφέρουν εμπορεύματα και προϊόντα από και προς τη Θεσσαλονίκη και τις περιοχές μετά από αυτήν.
– Των Εργαζομένων από και προς τη Θεσσαλονίκη και λοιπές παραπέρα περιοχές.
– Των πολιτών που ταξιδεύουν για χίλιους δυο λόγους, όπως υγείας, και τόσους άλλους από και προς εκεί.
– Των Φοιτητών Σπουδαστών τόσο του ΤΕΙ Σερρών (Κεντρικής Μακεδονίας) όσο και των πολλών χιλιάδων Σερραίων και των οικογενειών τους.
Αυτά και πολλά άλλα κόστη που ανεβαίνουν αυτόματα, καθιστούν το μέχρι τώρα πλεονέκτημα της γειτνίασης του Ν. Σερρών με τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι, καθώς και της ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα 60, σε μειονέκτημα για τους επαγγελματίες και τους πολίτες του Ν. Σερρών.
Για το λόγο αυτό αιτούμαστε, αντί για τη λειτουργία των Σταθμών Διοδίων στο ύψος του Στρυμονικού και της Αμφίπολης, τη λειτουργία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.).
Δεδομένου ότι ο κάθετος άξονας εξυπηρετεί κυρίως τη μετακίνηση εμπορευμάτων από και προς Βουλγαρία και άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, παρακαλούμε όπως εξετάσετε την εξαίρεση που προβλέπεται στην Υπουργική Απόφαση για τους επαγγελματίες και τους πολίτες των Σερρών από την καταβολή τελών διοδίων στα Διόδια του Στρυμονικού και της Αμφίπολης.
Γνωρίζουμε ότι με Υπουργική Απόφαση προβλέπεται να καθοριστεί ειδικό σύστημα εκπτώσεων επί των τιμών των τελών των διοδίων ή σύστημα ειδικών μειωμένων τελών για συχνή ή για καθημερινή χρήση ή για οποιαδήποτε άλλη ειδική κατηγορία χρηστών του αυτοκινητόδρομου και ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε. είναι υποχρεωμένη να ακολουθήσει δικές σας εισηγήσεις επί του θέματος αυτού.
Παραθέτουμε στοιχεία για το Ν. Σερρών που καταδεικνύουν τη δυσχερή κοινωνικοοικονομική θέση στην οποία έχει περιέλθει τα τελευταία χρόνια και επιβεβαιώνουν ότι οι επαγγελματίες του που δραστηριοποιούνται πατριωτική θελήσει στην παραμεθόριό του, δεν έχουν άλλα περιθώρια επιβάρυνσης, ούτε και οι πολίτες του που έχουν το προτελευταίο κατά κεφαλήν ΑΕΠ πολιτών της χώρας μας.
Είμαστε βέβαιοι ότι θα εξετάσετε με όλη την ευελιξία που έχετε το δίκαιο αυτό αίτημά μας.

    Ο Ν. Σερρών υπολείπεται κατά 1,62 δις ευρώ σύμφωνα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ από το μέσο όρο όλων των νομών της χώρας.
    Ο Ν. Σερρών σημείωσε δραματική μείωση του πληθυσμού κατά 20.200 περίπου κατοίκους, μεταξύ του 2001 και 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία των αντίστοιχων απογραφών, όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα.

    Η οικονομική κρίση και η μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών των Σερρών επέτεινε το φαινόμενο της εκροής συναλλάγματος προς τη Βουλγαρία, λόγω των φθηνότερων τιμών που ισχύουν εκεί.
    Δραματική αύξηση της ανεργίας
    Μείωση των επενδύσεων, ιδιαίτερα στον τομέα της μεταποίησης
    Μείωση των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου κατά την περίοδο 2008-2015, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία του παρακάτω πίνακα.

    Καταστροφές από χαλαζόπτωση και πλημμύρες (δεν αποζημιώθηκαν οι αγρότες και οι επιχειρήσεις).
    Δραματική μείωση του αγροτικού εισοδήματος, σε έναν νομό που βασίζεται στον αγροτικό τομέα.
    Σταμάτημα της λειτουργίας του εργοστασίου Ζάχαρης κ.π.ά.

Πιστεύουμε ότι όλοι οι παραπάνω λόγοι ενισχύουν τις ανωτέρω παρατηρήσεις μας επί του Σ/Ν για τις ιδιωτικές επενδύσεις (Αναπτυξιακός), ώστε να αρθεί η αδικία που ίσχυσε για το Νομό μας διαχρονικά. Όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει και από τα συγκριτικά στοιχεία του παρακάτω πίνακα, ο Ν. Σερρών κατέχει το θλιβερό προνόμιο να κατατάσσεται ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην πιο χαμηλή θέση και χρειάζεται ειδικές ενισχύσεις και μέτρα τόνωσης της πραγματικής οικονομίας, προκειμένου να φτάσει – έστω- το μέσο όρο του κατά κεφαλήν ΑΕΠ των νομών της χώρας !

Στη διάθεσή σας για κάθε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνηση.
    Με τιμή
Ο Πρόεδρος

      Χρήστος Μέγκλας

Σχετικά Αρχεία: